Clouden har været det nye sort inden for fildeling i de sidste par år og det er der en rigtig god grund til – en cloud er praktisk. Det er en uhyre smart ting, at kunne tilgå filer uanset hvor du er, så længe du har internetadgang og adgang til der, hvor filerne er gemt. Det er også en smart ting, fordi det ofte er et mere sikkert sted at opbevare filerne, end på et USB-stik eller en harddisk, der kan gå i stykker. I clouden er din data både sikkert og let tilgængeligt.
Hvorfor er det relevant til min virksomhed?
Der er i al sin enkelthed fem rigtigt gode grunde til, hvorfor en cloud-løsning er den rigtige for næsten alle virksomheder. For det første, så er clouden utroligt nemt og fleksibelt fordi du kan skalere din kapacitet efter behov og få en kortere time-to-market. For det andet, så er det en meget sikker måde, at behandle den data, som man har i sit firma, så det ikke bliver stjålet eller går tabt. For det tredje, så behøver man ikke tænke over sin datahåndtering, hvilket frigør folk til at tænke på de ting, som de er gode til. Ford det fjerde, så er det ofte muligt at betale efter forbruget og dermed undgå store startomkostninger. Sidst men ikke mindst, så kan man arbejde meget smartere, fordi man kan tilgå og redigere filer på hver sin side af verden.
Sådan finder du en udbyder
Når du skal finde en udbyder af en god cloud-service, så skal man som regel tage en snak med dem, som udbyder de forskellige cloud-løsninger. Det vil gøre det markant nemmere at træffe et valg, fordi man kan spørge om ens unikke situation og finde ud af, hvilken udbyder, der passer bedst både prismæssigt og udbudsmæssigt. Du kan læse meget mere om fordelene og tage en snak med en god kandidat her.